Za napake računovodstva je kriv podjetnik sam, vendar tega večina ne ve. Zato ni presenečenje, da nekateri v računovodstvu ne vidijo posebne koristi, ampak ga smatrajo kot nepotrebno ‘zlo’, ki ga je zakonodajalec uveljavil zgolj zato, da bi imeli dodatne stroške v poslovanju. Ker v njegovih očeh računovodstvo nima posebne koristi, ga servira v roke najcenejšemu ponudniku računovodskih storitev ali pa kakemu znancu, ki z veseljem zasluži še kaj ob strani ali uka željni sestri, ker je v šoli poslušala snov iz računovodstva. Takšno odločitev pa lahko obžaluje že ob prvem obisku davčnega inšpektorja.
Komu torej zaupati računovodstvo / knjigovodstvo?
Strokoven in sposoben računovodski servis lahko podjetniku prihrani veliko denarja, četudi je dražji. Zaradi dobrega strokovnega znanja poznavanja zakonodaje in iz nje izhajajočih danih možnosti, lahko dober računovodja podjetniku naložbo vanj tisočkrat povrne, kakor mu lahko na drugi strani amaterski računovodja, cenovno ugodno naložbo, spremeni v velikansko katastrofo oziroma nepotrebno denarno kazen.
Kakovosten računovodski servis
Žal lahko na slovenskem trgu računovodski servis odpre vsakdo, ki si to zaželi, brez dokazil o strokovni usposobljenosti in brez ustrezne informacijske podpore. Kdor hoče v Sloveniji izdelovati cvetlične venčke, mora dokazati svoje znanje in na Obrtni zbornici pridobiti mojstrski naziv, kdor pa se hoče igrati s knjigami in usodami podjetnikov, pa ne potrebuje nobenega dokazila. Sporočilo je jasno; če vas že računovodja pokoplje, naj bodo vsaj venci lepi.
Za napako računovodskega servisa odgovarja podjetnik sam. Inšpektor ga za napako kaznuje z denarno kaznijo in (ali) doplačilom davka z zamudnimi obrestmi. Medtem ko bo podjetnik nosil posledice, bo lahko tisti računovodski servis, ki je storil napako mirne duše in brez kazni nestrokovno delo nadaljeval. Sicer lahko podjetnik proti računovodskemu servisu vloži tožbo, v kateri mora napako dokazati, vendar je sodna praksa na tem področju pri nas zelo skromna oziroma je skorajda ni. Bržkone si cenovno elastični podjetnik, ki je plačal kazen odvetnika težko privošči.
Podjetnik, ki je vsaj enkrat plačal za ‘svojo’ napako, se je naučil, da pri računovodskih storitvah cenovna elastičnost ni na mestu. Zelo pomembno je, da ima računovodski servis svojo strokovno odgovornost zavarovano. V tem primeru lahko kazen in zamudne obresti krije iz zavarovalnine, medtem ko npr. doplačilo novo izračunanega davka ne.
Podjetnikovo prvo vprašanje računovodji ne bi smelo biti: “Koliko vaša storitev stane?”, ampak: “Kakšna je vaša izobrazba, s čim dokazujte svojo strokovnost? Kolikokrat so zaradi vaše napake plačali podjetniki? Ali sledite novi zakonodaji ali ste zavarovani?” in podobno.
Vabljeni tudi na našo delavnico Kako voditi svoje enostavno knjigovodstvo, kjer se lahko naučite enostavnega knjigovodstva.
Pripravila: Anja Grahek in Jure Filip, DATA d.o.o.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju
Pozdravljeni,
z napisanim se ne morem v celoti strinjati še posebno ne s trditvijo, da je podjetnik sam odgovoren za računovodske napake. Če so te posledica pomanjkljive dokumentacije potem je glede na to da podjetnik odgovarja za svojo dokumentacijo to moč sklepati. Sicer pa je v primeru nastanka goljufij povezanih z napačnimi računovodskimi izkazi odgovornost računovodje in podjetnika enako porazdeljena in sta za morebitno goljufijo kriva oba v enaki meri. Računovodja je kot strokovna oseba prav gotovo strokovno etično odgovoren za svoje delo. V skladu z veljavno Slovensko zakonodajo (KZ-1) podjetje ne more biti neposredno krivo (razen v skladu z ZOPOD), krivda je vedno na strani poslovodstva in v primeru računovodskih napak (in goljufij) prav gotovo tudi na strani računovodstva oziroma računovodje.
Toliko na kratko,
Lep pozdrav,
Gorazd Martinčič
Gunceljska cesta 47B,
1210 Ljubljana-Šentvid