Go to Top

Kazalci za izboljšanje spletnega trženja

Za razumevanje učinkovitosti spletnega trženja in možne izboljšave le-tega je potrebno redno spremljanje in analiziranje. Analize izpostavijo področja vaše spletne strani ali bloga tam, kjer je vaše trženje učinkovito ter opozorijo na tista področja, ki jih je potrebno še izboljšati.

Razumevanje analiznih kazalcev vam lahko pomaga pri identifikaciji večjih težav, kot so npr.: slab izkoristek časa neskladne iskalne fraze ter napačno izbrana ciljna publika. Le-te kazalci vam bodo pomagali preprečiti nepotrebno porabo časa in denarja. Hkrati pa boste ugotovili ali je za vaš slab obisk krivo vaše neznanje pri postavitvi trženjskih akcij ali celo napačno postavljena spletna stran.

Za dobre analize  je bistveno poznavanje različnih vrst meritev. Z dobrimi meritvami lahko ugotovimo kako “izboljšave” vplivajo na vašo spletno stran. Napačno je prepričanje da so vse  analize spletnih strani plačljive, zato smo vam v nadaljevanju opisali način brezplačne analize oz. meritve uspešnosti spletne strani ter slovar izrazov, katere morate poznati za lažje izboljšave vaših marketinških akcij.

Google AdWords

Če uporabljate Google AdWords, ki ponuja ceno na klik oglaševanja ciljano oglaševanje za besedilo, banner in media oglase, potem je dobro da poznate naslednje možnosti:

Razmerje med prikazi in kliki (CTR)

To je odstotek ljudi, ki so kliknili na vaš oglas. Na primer 5 odstotkov CTR pomeni pet od vsakih 100 ljudi, ki so videli določen oglas in kliknili nanj. Povprečni CTR za e-commerce strani je 1 do 3 odstotke.

Povprečni položaj

Pove vam umestitev oglasa v rezultatih iskanja. Za večino trgovcev na drobno so položaji tri do pet najboljši rezultati.

Delež prikazov

Želite vedeti kolikokrat se vaš oglas prikaže na število iskanj za določeno frazo iskanja? Potem morate biti pozorni na te kazalce. Na primer, če je bil vaš delež 50 odstotkov vam to pove da je bil vaš oglas prikazan polovico časa. Na splošno se šteje za dober delež prikazov približno 80 odstotkov.

Bounce rate ali delež uporabnikov ki so obiskali samo eno stran

Pove vam odstotek ljudi, ki so kliknili na vaš oglas in obiskali vašo ciljno stran, vendar ni brskal naprej po drugih straneh. “Bounce rate” se meri za vsako stran posebej, lahko se računajo povprečja tematskih sklopov ali celotnega spletnega mesta. Vrednost 100 % pomeni, da so vsi obiskovalci pogledali samo eno stran medtem ko so pri 0 % vsi obiskovalci nadaljevali brskanje po spletnem mestu. Torej nižji odstotek pomeni boljši rezultat.

Stopnja konverzije (Conversion rate)

“Conversion rate” vam pove kolikšen % tistih, ki so kliknili na oglas so na vaši spletni strani tudi naredil tisto kar ste od njih želeli. Povedano drugače CR vam pove kolikšen % vseh teh klikov vam je dejansko prinesel potencialne stranke in dejansko bil vreden investicije.

E-pošta

Za e-poštne akcije obstaja veliko različnih izrazov ter kazalnikov vendar vsi sledijo istim podatkom. Sledenje e-poštnim akcijam je koristno zato  da odkrije koliko je dejansko odprte pošte koliko ljudi je kliknilo na vašo pošto itd.. Tako boste ugotovili ali se vam e-marketing. Seznanjeni morate biti z naslednjimi izrazi:

Odpre (Opens)

To vam pove koliko prejemnikov je odprlo vašo e-pošto.

Kliki

Vedno preverite, koliko prejemnikov je dejansko kliknilo na vašo ponudbo.

Odboji (Bounces)

E-mail ponavadi dobi oznako  “odbil” takrat, ko je bilo vaše sporočilo poslano na napačen naslov e-pošte. Če prejemate veliko število “bounces”, potem je najbolje da preverite seznam e-mail prejemnikov ter do naslednjega e-marketinškega “podviga” uredite vašo bazo podatkov.

Brez odziva (Non responders)

Vam pove koliko prejemnikov ni odprlo vašega e-maila.

Posredovanje (Forward)

Vas obvesti koliko prejemnikov je posredovalo vaše sporočilo naprej.

Spletna stran in Blog

Google Analytics ponuja veliko dobrih informacij brezplačno.  To so:

Skupni obiski

“Edinstveni obiski – Unique visits” podajo število obiskovalcev, ki so na vaši spletni strani prvič. “Ponovni obiski – return visits” pa se nanašajo na število obiskovalcev, ki so se na vašo spletno stran vrnili oziroma se vračajo na vašo spletno stran.

Interesenti

Število potencialnih strank, ki so izpolnili obrazec ali prenesli dokumente.

Obiskane strani

Želite vedeti katere vaše strani so najbolj obiskane?  Google Analytics vam poda odgovor tudi na to vprašanje.

Iskalnik ključnih fraz

To so top stavki, ki jih ljudje uporabljajo da dosežejo vašo spletno stran ali ciljne strani.

Geografske lokacije

Informacije, ki vam sporočijo iz katerih držav prihajajo vaši obiskovalci.

Usmerjujoče spetne strani – Referring websites

Podatek se nanaša na druge spletne strani – razen iskalnikov – iz katerih so bili obiskovalci napoteni na vašo spletno stran.

Ranginranje strani – “Page rank”

Merilo je ustvaril Google in je eno izmed odločilnih dejavnikov spletnih strani v moči iskanja.

Število vhodnih povezav

To so povezave iz drugih lokacij, ki imajo povezavo na vašo spletno stran ali določene strani.
Kateremu parametru boste slediti je odvisno od vaših marketinških akcij. Ko ugotovite katera je za vas idealna metoda meritve (metoda, ki vam poda največ odgovorov) začnite le-to meritev izvajati mesečno.  Z mesečnimi analizami lahko na brezplačen način povečate obiskanost vaše spletne strani ter si povečate prepoznavnost pri vaši ciljni publiki.