Barve logotipa, spletne strani in blagovne znamke niso nepomembne. Izdelava marketinškega načrta mora temeljiti tudi na razmisleku, katera barva je prava za vašo dejavnost, saj vam lahko to pomaga pridobiti kupce.
Kako barva vpliva na ljudi?
Barve sporočajo več kot si mislite. Delujejo podzavestno in imajo določene pomene. Raziskave trga so potrdile, da barve vplivajo na nakupovalne navade ljudi, še posebej velik vpliv imajo v marketingu ter na spletu.
Kako izbrati pravo barvno shemo?
Najprej dobro spoznajte svojo dejavnost in konkurenco, nato pa vaše ciljne kupce. Razmislite, kakšno bo vaše glavno marketinško sporočilo potencialnim kupcem. Na drugi strani morate prav tako vedeti, kaj sporoča določena barva ter kakšna je prava količina in razmerje barv.
Kaj določena barva sporoča?
Modra je barva harmonije, miru in stabilnosti, razumevanja. Ponazarja avtoriteto, varnost, vdanost in dostojanstvo. V poslovnem svetu kaže na odgovornost, finančno varnost ter produktivnost. To so znamke kot Samsung in Ford. Tudi Data d.o.o. se je odločila za modro barvno shemo.
Črna je barva ponosa, elegance, moči, vpliva, drznosti in resnosti, tudi skrivnostnosti. Je klasična barva in se večinoma uporablja za dražje izdelke, kot na primer BlackBerry.
Oranžna je barva veselja, delavnosti, kreativnosti, tudi zrelosti in energije. Svetlejša deluje igrivo, temnejša pa eksotično in vznemirljivo. Oranžno barvo uporabljata Mozilla Firefox in Fanta.
Rdeča je barva akcije, strasti, moči, impulzivnosti, ljubezni in agresivnosti. Spodbuja intelektualni razvoj in je značilna za ljudi, ki drvijo k uspehu. V poslovnem svetu kaže na drznost in pogum. Ta barva je najbolj dinamična in strastna. Prikličite si v spomin You Tube in Reb Bull.
Rumena poudarja toplino, svetlobo in optimizem. Spodbuja motoriko in komunikativnost ter energijo. Spomnite se na McDonalds in Ferrari.
Roza je barva nežnosti, ženstvenosti in topline. V poslu poudarja ženstvenost, družabnost ter prijateljstvo. Ob roza barvi najprej pomislimo na Barbie igrače.
Vijolično barvo povezujemo z razkošjem. Vzbudi nam lahko čustva kot glamur, moč in nostalgijo. Pomislite na Yahoo ali pa FedEx.
Zelena je najbolj naravna barva in simbolizira zdravje. Deluje sveže in je dobra kombinacija z vsemi drugimi barvami. Kaže na ravnotežje in vztrajnost ter ima pomirjujoč učinek na ljudi. Zeleno barvno shemo imata Android in Starbucks.
Več znanja o marketinških trikih lahko pridobite na naslednjih seminarjih: Kako pridobiti in zadržati kupca ter marketinški načrt in Kako uspešno tržimo na spletu?
Pripravila M. Guček
Pridružite se nam na naši Facebook strani s klikom na gumb Deli na FacebookuDeli na Twitterju