V kolikor poskušate prodreti na velike trge objavljamo nasvete na katere morate biti pozorni.
Udeležite se programov poslovnega povezovanja in drugih dogodkov mreženja
Poslovni programi povezovanja so že stalnica. Na programih povezovanja lahko z lastniki podjetij ali njihovimi predstavniki vzpostavite kratek sestanek kjer predstavite vaše poslovne ideje in možnosti sodelovanja. Hkrati se lahko pozanimate ali večje korporacije na katere ciljate gostijo kakšen podoben dogodek.
Imejte pripravljen poslovni načrt in finančne izkaze
Če ste se dogovorili za sestanek s predstavnikom podjetja poskrbite da boste odlično predstavili svojo vizijo in svoje dolgoročne cilje za vaš izdelek. Marsikomu nepripravljen poslovni načrt predstavlja nepremišljeno potezo poslovanja. Imejte pripravljene tudi finančne izkaze vključno z denarnimi tokovi. Tako si ne boste zmanjšali svoje priložnosti sodelovanja z večjimi podjetji. Nastopili boste odločno in pripravljeni.
Spoznajte zahteve
Medtem ko se lahko za vodenje vašega podjetja poslužujete bolj neformalnih metod velike družbe zahtevajo številne tehnične specifikacije (UPC kode zavarovanje odgovornosti za proizvode pakiranje etiketiranje idr.). Vendar je potrebno tudi s tržnega vidika zadostiti nekaterim zahtevam. Velika podjetja želijo da je embalaža privlačna potrošniku prijazna in pripravljena za trgovine na drobno hkrati ne pozabite na primerno ceno.
Razumite svoje zmogljivosti
Nekatera mala podjetja namreč ne pomislijo kakšne so posledice velikih naročil. Pripravljen morate imeti načrt v primeru dodatne proizvodnje distribucije in vodenja zalog v kolikor pogodbeno podjetje zahteva večje naročilo. Veliko podjetje z ugledom ne bo tvegalo sodelovanja z malim podjetjem v kolikor obstaja dvom da le ta ne more obdelati večjih naročil.
Če ste slabo pripravljeni sodelujte z mentorjem. Posvetujte se s strokovnjaki razvojnimi centri za mala podjetja ali katerim koli drugim podjetjem industrijo ali trgovsko skupino. Med znanci poiščite lastnika podjetja ki je šel skozi proces podjetniških pogodb ter je pripravljen deliti znanje ki ga je osvojil tekom njegove poslovne izkušnje.
Ne pristanite na vsako ponudbo ki jo prejmete
Iskanje velikega poslovnega partnerja je podobno zakonski zvezi. Ni vam potrebno sprejeti vsake ponudbe ki jo prejmete le zaradi strahu zavrnitve ponudbe. Premislite in uskladite svoje cilje s predlagano ponudbo in izbirajte selektivno. Ne prenaglite se predvsem če vaše prepričanje ni usklajeno s potencialnim poslovnim partnerjem.
Bodite pripravljeni dati času čas
Bodite potrpežljivi. Postopek je dolgotrajen še posebej za mala podjetja ki morajo zadostiti številnim zahtevam v kratkem času. Velikokrat se zgodi da postopek ni tako hiter kot si predstavljate ali upate.
Pripravila: Špela Arh Data d.o.o.