Mladim podjetnikom oziroma tistim,ki si želijo ustanoviti podjetje, predvsem pa ne pogoreti v rekordno kratkem času, je danes na voljo ogromno informacij. Pri večini gre za takšne in drugačne povzetke preteklih izkušenj, ki pogosto nimajo realne osnove in so izvzete iz konteksta. Le redko kdo pa se je tega lotil znanstveno.
Eric Ries je leta in leta preučeval vzpone in padce novoustanovljenih podjetij. Natančneje, osredotočil se je na to, kako bi nova podjetja lažje in predvsem učinkoviteje prebrodila težke začetke. »Zmotil« ga je predvsem visok odstotek novoustanovljenih podjetij, ki jih propade eno leto po ustanovitvi, in sicer teh naj bi bilo kar 75%. Formula poslovni načrt-pridobi-ustanovi podjetje-prodajaj se mu ni zdela več primerna za naš čas.
V svojem delu najbolj izpostavlja pojem MVP (minimum viable product) oziroma tisto verzijo produkta, preko kater se prodajalec (torej podjetje) lahko nauči največ s čim manj vloženega truda in časa. Na podlagi izsledkov lahko vsi udeleženi v poslovnem procesu gradijo naprej.
Vendar pa to še zdaleč ni edina metoda ali način, katero opisuje Ries v svojem delu. V članku smo se osredotočili na MVP, več pa izveste na posebej za to namenjenem predavanju na 7. Dnevih podjetništva!
Pripravil: Gašper Meden
Deli na FacebookuDeli na Twitterju