Kakšen odziv ima vaša objavljena vsebina na Facebooku? Verjetno niste vedeli, da ima Facebook vgrajeno statistiko, ki vam pokaže uspešnost vaših objav.
Angažiranost uporabnikov (engaged users):
Na uradne trditve Facebooka je angažiranost (engaged users) število ljudi, ki so kliknili kjer koli na vaši objavi (post). To vključuje od všečkanja (likes), komentiranja, deljenja (sharing) do ljudi, ki so si ogledali vaše fotografije, video ali kliknili na vašo povezavo. Vključuje tudi tiste, ki so kliknili na ime komentatorja, všečkali komentar pod vašo objavo ali dali negativne povratne informacije-“ne prikazuj objav tega uporabnika” (hide post).
Če vam statistika dosega (organic reach) pove, koliko ljudi je videlo vašo vsebino, vam angažiranost pove, koliko uporabnikov je aktivno sodelovalo pri objavi vaše vsebine.
Zakaj je pomembna statistika angažiranosti uporabnika?
Angažiranost uporabnika je pomembna statistika. Ni dovolj, da vašo objavo vidi dovolj uporabnikov, ampak je pomembno, da je vsebina, ki jo delite ustvari in sproži dovolj zanimanja. Angažiranost uporabnika je edini merljiv znak zanimanja. Če želite razumeti statistiko niso dovolj samo gole številke temveč morate primerjati podatke angažiranosti in dosega uporabnikov. To enostavno naredimo z izračunom, ki prikaže merilo uspešnosti v odstotkih. Zanašanje izključno samo na število angažiranosti uporabnika ne prikaže dejanske aktivnosti, ker številke angažiranosti variirajo glede na kvaliteto objavljene vsebine in na število prikazov uporabnikov. Tukaj vam formula dejansko pomaga razumeti rezultate v procentih, ne glede na variacije:
Koliko ljudi govori o vas (talking about this):
To merjenje je del sklopa statistike angažiranosti uporabnika. Prikaže število uporabnikov, ki so govorili o vaši objavljeni vsebini. Meritev je zabeležena na podlagi treh tipov akcij uporabnika: všečkov, kometarjev in delitev. Tisto, kar se razlikuje od angažiranosti je koliko ljudi je pokazalo angažiranost svojim prijateljem. Recimo; če nekdo všečka (like) vašo vsebino na spletni strani, se bo na uporabnikovi osebni strani Facebooka izpisala ta akcija in posledično se videla v njegovem krogu prijateljev.
Zakaj je pomembno to merjenje?
Ta številka pokaže merjenje viralnosti. Meritev »koliko ljudi govori« je pokazatelj, koliko ljudi je širilo vest o vas svojim prijateljem na Facebooku. Vendar ne gre pričakovati preveliko od te statistike, ker Facebook nekako omejuje doseg teh objav.
Merjenje klikov (CTR):
To je statistika, ki jo povečini že vsi dobro poznamo. Uporablja se za merjenje učinkovitosti v e-mail kampanijah, oglaševanje s pasicami, Google Ads oglaševanju, … itd. Podatek CTR nam pove koliko ljudi je dejansko kliknilo na povezavo. Facebook CTR se ne razlikuje dosti, pove nam koliko ljudi je v naši objavi kliknilo na povezavo, si pogledalo video objavo ali kliknilo na večjo verzijo slike (fotografijo).
Statistiko najdemo v koloni »Engaged Users« tako, da kliknemo na številko.
Če je v objavljeni vsebini povezava se nam prikaže besedilo »Link Clicks«, če je video vsebina je označeno kot »Video Plays«, za fotografijo pa vidimo »Photo Views«.
Zakaj je ta statistika pomembna?
Zelo dobro je vedeti koliko ljudi je kliknilo ali si ogledalo našo vsebino. Kakšno je bilo zanimanja za vsebino. Jih je vsebina dovolj pritegnila, so sledili naši povezavo, kliknili na video ali sliko.
Negativni povratni odziv (negative feedback):
Negativni povratni odziv (negative feedback) je negativna reakcija vašega oboževalca na vašo objavljeno vsebino. Statistika prikaže koliko ljudem ni bila všeč objavljena vsebina. To lahko naredijo tako, da skrijejo prikazano objavo (hide post), skrijejo vse vaše prihodne objave ali odstranijo všeček (unlike).
Zakaj je pomembna statistika negativnega odziva?
Facebook je po septembru 2012 dal večjo veljavo negativnim odzivom in je danes del algoritma »EdgeRank«. Objave z visokim deležom negativnih odzivov si pridobijo manjšo izpostavljenost in doseg. Ni potrebno posebej poudarjati, če želite uspešen marketing na Facebooku, morate obdržati čim nižji nivo negativnih odzivov.
Večja kot je angažiranost uporabnika (engaged users) večja je tudi verjetnost, da dobimo negativen odziv. Da bi dobili realno sliko negativnih odzivov je potrebno primerjati z različnimi objavami in podatke pretvoriti v procente. Za hiter in enostaven pregled statistike vam priporočam brezplačno orodje Barometer Agorapulse. Orodje vam prikaže tudi statistiko negativnega odziva v odstotkih.
1. del si lahko preberete tukaj.
Avtor: Borut Pegam, Data d.o.o.