Go to Top

Prevozniki pod drobnogledom policistov

Prevozniki bodo v prihodnjih dneh pod drobnogledom policistov. Začenja se namreč nacionalna preventivna akcija za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov. Kaj bodo policisti preverjali?

PODJETNIŠKA IZOBRAŽEVANJA NA DATI

Glede na to, da je v Sloveniji registriranih veliko prevozniških podjetij, pravniki Data d.o.o. svetujemo podjetjem, ki opravljajo dejavnost cestnega prevoza, da ne ignorirajo spremembe ZPCP in preverijo nove pogoje! Na voljo so Vam tudi za individualna svetovanja! Pišite nam na data@data.si!

Informativni izračun plače

Prevozniki pogosto kršijo pravila!

Ustanavljate s.p. ali d.o.o.? Pri nas je to enostavno - rezervirajte si termin na 01 600 1530

Manja Veličkovič, univ. dipl. prav., DataManja Veličkovič, univ. dipl. prav., Data

Nesreče, v katerih so udeleženi prevozniki (t.j. tovornjaki, avtobusi in službena vozila), so največkrat posledica utrujenosti in neprilagojene hitrosti. Iz raziskave, ki jo je leta 2018 izvedla Evropska komisija, kar 20% prometnih nesreč povzročijo utrujeni prevozniki (vozniki).

Iz raziskave Agencije za varnost v cestnem prometu izhaja, da so prevozniki v Sloveniji v letu 2019 povzročili 6 prometnih nesreč s smrtnim izidom, 37 s hudo telesno poškodbo in 374 z lažjo telesno poškodbo.

Vas zanima kako odpreti s.p. ali d.o.o.?

Obvezna vgradnja pametnih tahografov!

Spomnimo, za poklicne voznike, ki vozijo skozi več kot eno državo EU, veljajo po zakonodaji EU omejitve trajanja vožnje. Vožnja ne sme trajati več kot 9 ur na dan oziroma 56 ur na teden. Voznik mora po štirih urah in pol vožnje počivati vsaj 45 minut. Pa prevozniki v praksi spoštujejo ta pravila? Glede na zadnje podatke prevozniki teh pravil ne spoštujejo zadosti.

Evropski parlament je zato sprejel novo zakon o cestnem prometu, ki ureja tudi delovne razmere poklicnih voznikov. Novi zakon določa obvezno vgradnjo pametnih tahografov v vozila. Ta določba je namenjena predvsem preprečevanju zlorab na strani delodajalcev. Še vedno pa ostaja neurejeno področje plač. Tako so prevozniki večinoma še vedno plačani po številu prevoženih kilometrov. Torej, v osnovi imajo po pogodbi minimalno plačo, dodatek pa predstavljajo prevoženi kilometri. Iz tega razloga skušajo prevozniki voziti več ur kot je predpisano.

BRUTO NETO PLAČA

Prevozniki ali ste seznanjeni z novo zakonodajo?

Evropski parlament z novo ureditvijo posega predvsem na 3 področja:

  1. napotitev voznikov v mednarodnem prometu: Zakon problematiko slamnatih podjetij rešuje z določbo, ki do cestnih prevoznikov zahteva, da imajo znaten obseg dejavnosti v državi članici, kjer so registrirani.
  2. kabotažo: Predpisi bodo vpeljali tudi obvezo, da se voznik vsakih osem tednov vrne v operativno središče podjetja. Kabotaža je namreč vsak prevoz potnikov ali blaga med posameznimi kraji v Republiki Sloveniji, ki ga opravlja tuji prevoznik oziroma prevoz potnikov ali blaga med posameznimi kraji v drugi državi, ki ga opravlja domači prevoznik.
  3. čas za počitek voznikov: Nova ureditev predvideva, da bo voznik lahko najmanj 45h/teden počival v vozilu. Preostale počitke bo moral financirati delodajalec v ustreznih namestitvah. Delovni čas bo moral biti razporejen tako, da bo voznik več časa doma. Z namenom učinkovitega nadzora bodo v vozila vgrajeni pametni tahografi, ki bodo zapisovali prečkanja meja in druge dejavnosti.

Pogoji za upravljalce prevozov

Kaj so pametni tahografi?

Tahograf je snemalnik dejavnosti poklicnih voznikov – ur počitka, dela in vožnje. Od 15.6.2019 dalje  mora biti vsak prvič registriran tovornjak oz. avtobus opremljen z digitalnim tahografom nove generacije.s “pametnim tahografom”. Slednji uporabljajo digitalne tehnologije, kot sta npr. satelitsko določanje lokacije vozila (DNSS) in daljinska komunikacija kratkega dosega (DSRC) za daljinsko povezavo z organi nadzora. 

Novi tahografi se uvajajo zaradi izvajanja Direktive EU 165/2014, katere cilj je izboljšati varnost v cestnem prometu, zagotoviti spoštovanje zavezujočih socialnih standardov, ohraniti konkurenco na enotnem evropskem trgu in praktično onemogočiti goljufije z digitalnimi tahografi.

UKREPI DELODAJALCA V ČASU KORONAVIRUSA

Kaj bodo policisti preverjali?

Nadzor bo usmerjen predvsem v preprečevanje in opozarjanje na najpogostejše kršitve, med katere sodijo:

  1. tehnična brezhibnost vozil,
  2. pravilnost pripetosti tovora,
  3. prekoračitve hitrosti ter
  4. neupoštevanje obveznih počitkov in odmorov.

MINIMALNI in MAKSIMALNI ZNESEK ZA MALICO

Potrebujete pravni nasvet? Pokličite naše pravnike na telefon 01 6001 528 ali jim pišite na data@data.si.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja