Go to Top

Menjava banke za s.p.: preprosto

Menjava banke oziroma zaprtje računa, ki ga za svoje poslovanje uporabljate kot s.p., je precej preprost postopek

Menjava banke je v določenih pogojih smiselna poteza. Računovodski svetovalci podjetja Data, d.o.o., samostojnim podjetnikom svetujejo: najprej dobro raziščite ponudbo bank, ki so vam blizu. Večina bank prevzame vso komunikacijo z banko, na kateri podjetnik namerava zapreti račun. Načeloma pa velja: podjetnik naj najprej odpre nov račun, nato pa zapre starega in z njega prenese sredstva na novi račun. Prejšnja banka mu bo pripravila seznam obveznosti, ki jih mora poravnati pred zaprtjem računa. Gre predvsem za poplačilo obveznosti na morebitnih kreditnih karticah in ostalih obveznosti, stroške zaprtja računa itd.

Ste sveži podjetnik brez izkušenj z vodenjem poslov? Ali veste kakšne so vaše nove obveznosti? Znate izstaviti račun?

Ni dovolj, da se podjetnik spozna na dejavnost, ki jo opravlja. Poznati mora še cel kup drugih podrobnosti, povezanih z vodenjem podjetja ali samostojne dejavnosti. Spoznajte jih na seminarju Abeceda poslovanja, ki je za stranke našega računovodstva brezplačen.

Poslovni račun za s.p. ni obvezen, ampak…

Glede pogojev sodelovanja z banko se velja podrobno pozanimati. Marsikateri samostojni podjetnik namreč skuša prihraniti tako, da uporablja osebni račun namesto poslovnega. Poslovni račun za s.p.-je sicer ni zakonsko zahtevan, a nekatere banke ga kljub temu zahtevajo. Po 1. juliju 2018 je drugače samo to, da dotlej številke osebnih TRR niso smele biti objavljene v Poslovnem registru Slovenije (ob vseh ostalih podatkih o poslovnih subjektih). Po tem datumu pa je vaš osebni račun objavljen v tem registru, če ga seveda uporabljate tudi za poslovanje svojega s.p.

Priporočamo ločena računa

Računovodski svetovalci podjetja Data sicer priporočajo ločena računa. Računovodja, ki samostojnemu podjetniku vodi poslovne knjige, mora namreč v njih voditi vse transakcije na računu, ki ga uporablja v poslovne namene. Če kot podjetnik isti račun uporabljate v zasebne in poslovne namene, morate na njem voditi tudi vse prihodke in izdatke zasebne narave. To vam lahko poveča strošek za računovodenje. Poleg tega lahko naletite na ovire pri pridobivanju financiranja za poslovanje pri bankah. Potrebovali ga boste denimo v primeru širitve poslovanja ali potrebe po večjih izdatkih. Banka vam morda ne bo odobrila financiranje za poslovanje podjetja na osebnem računu. Drugače pa je, če imate poslovni račun.

Menjava banke, Banke različno razlagajo zakon

Samostojni podjetniki so nam sporočili, da so jih banke – potem ko so jih obvestili o uporabi osebnega TRR v poslovne namene – kontaktirale. Opozorile so jih, da morajo za potrebe svoje poslovne dejavnosti odpreti nov, poslovni račun za s.p. Naši svetovalci, s pomočjo katerih lahko na VEM točki Data registrirate podjetje, po preučitvi zakonodaje pravijo, da ta sicer dopušča uporabo osebnega računa za opravljanje poslovnih dejavnosti. Zakon o davčnem postopku namreč določa le, da morate imeti transakcijski račun. Zakon ne definira niti da mora to biti poslovni račun niti da bi moral biti ločen od osebnega.

Vendar si banke zakonodajo razlagajo različno. Nekatere so sprejele poslovno odločitev, da se za poslovanje s.p.-jev uporablja izključno poslovni račun. Posamezne banke samostojnim podjetnikom in fizičnim osebam, ki opravljajo dejavnost, omogočajo poslovanje preko osebnega računa tudi za dejavnost. Določene banke pa so se prilagodila z razširitvijo ponudbe ali ponujajo pakete, ki združujejo ugodnosti obeh vrst računov. Menjava banke vam torej omogoči uporabo osebnega računa v poslovne namene.

Svetujemo vam, da pred odprtjem računa, s katerim boste opravljali poslovno dejavnost, preverite, kakšno politiko imajo banke, ki so vam blizu. Razlika v stroških vodenja osebnega ali poslovnega računa na različnih bankah je lahko visoka. Po naših izračunih lahko doseže 80 evrov – namenite ta znesek raje za izobraževanje. Na Dati na primer za ta znesek pridobite obširno poznavanje potnih nalogov ter usposabljanje in test s področja varstva in zdravja pri delu.

Ste pri svojem poslovanju že iskali odgovore na naslednja vprašanja: Kdaj in kako sestavim potni nalog?

Prijavite se na naše e-novice in redno boste obveščeni o vseh podobnih novostih. Vabljeni k branju zanimivih prispevkov o podjetniškem svetu!

Vsekakor pa po menjavi računa o tem obvestite vse poslovne partnerje, dobavitelje in kupce. Podatke o novem računu boste morali popraviti tudi na spletni strani, dopisnem papirju ter ostalih kanalih, kjer imate objavljeno številko računa, ki ga uporabljate za poslovanje.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja