Go to Top

Izboljšajte komunikacijo na delovnem mestu

Učinkovita komunikacija med sodelavci je ključna za tekoče delo v vsakem podjetju. Izboljšajte komunikacijo na delovnem mestu!

Žal je “izboljšajte komunikacijo na delovnem mestu” lažje reči kot storiti. Zaradi številnih delovnih nalog in kratkih časovnih rokov namreč pogosto pride do motenj v sporazumevanju. To pa zmanjšuje delovno učinkovitost in uničuje dobro vzdušje na delovnem mestu. Kako torej izboljšati komunikacijo s sodelavci?

Pametni pišejo

Priporočljivo je zapisati vsak ustni dogovor. Tako kasneje ne bo prišlo do nesporazuma ali napačnih tolmačenj dogovorjenega. To je še posebno pomembno, če gre za strateške odločitve. Jasna sporočila prinesejo bolj jasno komunikacijo, to pa izboljša učinkovitost na delovnem mestu.

Pokažite zanimanje in spoštovanje

Pokažite zanimanje za to, kar govorijo sodelavci in predvsem spoštujte njihova mnenja. To je še posebno pomembno, če se z njimi ne strinjate. Vsekakor se izogibajte uporabe poniževalnih fraz, kot je na primer: »Kakšna neumnost!« Ko se ne strinjate, to razložite mirno in objektivno.

Finančne in organizacijske prednosti ter slabosti samozaposlitve.

Se vam zdi, da spoštovanje sodelavcev v vaši trenutni službi ni dovolj poudarjena vrlina? Razmislite o ustanovitvi svojega podjetja, kjer boste najbolj pomembne vrline sodelavcev določili sami! To je gotovo ena najbolj vabljivih prednosti samozaposlitve. Veste, da lahko s.p. ali d.o.o. hitro in brezplačno odprete na VEM točki Data?

Izboljšajte komunikacijoDobra priprava je pomembna

Na zahtevne pogovore ali sestanke se dobro pripravite, da boste  jasno predstavili svoje cilje. Pojasnite tudi, kako te cilje nameravate doseči, ne da bi ovirali sodelavce.

Oceni dodajte predlog za izboljšavo

Ocenjevanje sodelavcev, ne da bi se ti čutili napadeni, je zahtevno. Kritiko svojega dela marsikdo razume kot kritiko svoje osebnosti. Da se temu izognete, skušajte oblikovati oceno kot objektivno opažanje in hkrati predlagajte konkretne izboljšave. Tako se ocenjevani sodelavec ne bo počutil napaden, hkrati pa bo dobil jasen namig za izboljšavo.

Služba je samo služba

Tako kot kritike tudi izbruhov jeze sodelavcev ne smemo jemati preveč osebno, sploh pa ne dovoliti, da vas zabolijo. Ne pozabite: vaši sodelavci in nadrejeni so samo ljudje, ki – tako kot vsi – tu pa tam storijo kako napako. Zato občasnim izbruhom ne pripisujte prevelikega pomena. A vseeno bodite pazljivi. Po vsakem izbruhu jeze poskrbite za jasen in argumentiran pogovor, v katerem razjasnite težave.

»Saj nisem mislil tako…«

Vsakdo zase seveda ve, kaj je mislil z določeno izjavo. Vašim sodelavcem pa je morda težko interpretirati vaše izjave na pravi način. Da se boste izognili nesporazumom, se vedno zavedajte tona svojega glasu in telesne govorice. Prav neverbalni signali pogosto pošiljajo napačna sporočila.

Obveznosti delodajalcev od A do Ž

Dolžnost delodajalca je ustvarjati pogoje za učinkovito komuniciranje na delovnem mestu. To lahko med drugim zagotovite z izdelavo pravilnikov in evidenc, ki jih od delodajalcev zahteva zakonodaja na področju delovnega prava.

Pozorno prisluhnite

Pomemben del učinkovite komunikacije na delovnem mestu je poslušanje sodelavcev in omogočanje, da govorijo nemoteno. Če sami veliko govorite in nikoli ne poslušate ostalih, je videti, kot da vam ne bi bilo mar za ostale. Vsekakor je učinkovito poslušanje zahtevna veščina. Z verbalnimi in neverbalnimi signali (recimo s kimanjem) morate prikazati, da razumete sogovornika.

Prizadevajte si za pozitiven razplet

Tudi sodelavci, ki so prijatelji, se včasih sprejo, temu se je skoraj nemogoče izogniti. Pomembno si je prizadevati za pozitiven razplet, celo v zapletenem sporu. Seveda pa vsakega spora ni mogoče razrešiti. Vseeno morate svoje sodelavce prepričati, da bo konec koncev treba najti skupno rešitev. Tako boste izrazili povezanost z njimi in omogočili kompromis ter dopustili možnost za nadaljevanje diskusije.

Ne posplošujte, bodite konkretni

Veliko stvari na delovnem mestu se redno ponavlja. Če to velja tudi za neprijetne navade sodelavcev, lahko hitro povzročijo slabo vzdušje. Če bi se radi pogovorili o tem, se izogibajte pretiravanju. Namesto besed »vedno« in »nikoli« raje navedite konkretne primere. To bo vašim besedam dalo kredibilnost. Na primer: namesto da sodelavcu rečete: »Nikoli ne izprazniš pomivalnega stroja v naši kuhinji!«, mu natanko povejte, kdaj ni izpraznil pomivalnega stroja.

Govorite jasno in samozavestno

Med pogovorom s sodelavci bodite natančni. Tudi zdrav odmerek samozavesti lahko pomaga v pisarniških diskusijah. Ko govorite jasno in samozavestno, so namreč ostali bolj nagnjeni k temu, da vam bodo verjeli. Po drugi strani, če sami popolnoma ne verjamete v to, kar govorite, boste zelo težko prepričali druge.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja