Go to Top

Testiranje poslovne ideje: postavite prava vprašanja

Testiranje poslovne ideje je tema, ki jo bodoči podjetniki žal pogosto preskočijo. Ponujamo konkretne nasvete, kako objektivno oceniti idejo za posel.

Imate dobro idejo za posel in bi odprli svoje podjetje? Testiranje poslovne ideje je prvi korak. Pred dokončno odločitvijo za poslovno pot pa vam svetujemo udeležbo na brezplačnih izobraževanjih, ki jih organizira podjetje Data.

Finančne in organizacijske prednosti ter slabosti samozaposlitve.

Na naši VEM točki lahko hitro in brezplačno ustanovite s. p. ali d.o.o. Po ustanovitvi vam svetujemo udeležbo na naših brezplačnih seminarjih za novopečene podjetnike, ki vam bodo olajšali poslovno pot. Tudi kasneje vam stojimo ob strani na podjetniški poti, saj ponujamo storitve računovodskega servisa, pa tudi pravno in davčno svetovanje.

Testiranje poslovne ideje je nujen del priprav na zagon posla. Razmislite o vsakem vidiku svoje ideje. Če si boste zastavili prava vprašanja, vas bo iskanje odgovorov prisililo v intenzivno razmišljanje in oblikoval se bo načrt.

Katera vprašanja si morate torej zastaviti?

  • Zakaj želim ustanoviti podjetje?
  • Kateri problem bo reševala moja poslovna ideja?
  • Kdo bodo moji potrošniki?
  • Katere vire imam?
  • Kakšni so moji cilji?

Svetujemo vam, da si svoje odgovore na ta vprašanja zapišete, saj bodo tako vaše misli bolj oprijemljive.

Testiranje poslovne ideje: kje in kako

Ko boste odgovorili na glavna vprašanja, se lahko lotite dejanskega testiranja poslovne ideje.

Preučite konkurenco

Ne dovolite si, da vas delovanje konkurentov preveč obremenjuje. A preden zaženete svoj posel, je dobro analizirati podjetja, ki so podobna vašim. Ugotovili boste namreč, kaj na tem področju deluje. Dobili boste dragocen vpogled v posel, ne da bi utrpeli poslovno škodo zaradi napačnih odločitev v svojem lastnem podjetju. Ob pregledu konkurence pa boste tudi lažje ocenili, ali je vaša ideja unikatna.

Ocenite svoj kapital

Težko je začeti posel popolnoma brez kapitala. Mnogi podjetniki pokrijejo začetne stroške s prihranki ali limitom na bančnem računu. Drugi prosijo za pomoč prijatelje in sorodnike. Tudi banke in zasebni posojilodajalci ponujajo posojila za male podjetnike. Najbolj pogosto je kombiniranje različnih virov kapitala.

Pogosto je zagotovitev finančnih virov za mlado podjetje težavna, saj se še ni dokazalo kot dobičkonosno. Morebitne vlagatelje boste lažje prepričali, da je vaša ideja izvedljiva, če boste oblikovali enostaven posloven načrt. Dovolj je, da napoveste, koliko denarja boste potrebovali za zagon in koliko lahko pričakujete zaslužka. Če boste zaposlili še koga, uporabite naš kalkulator za izračun stroškov za plače.

Ste ravnokar registrirali svoje podjetje in tako postali podjetnik? Kaj pa zdaj?

Ocenite trg

Seveda je najboljši poligon za testiranje poslovne ideje vaš ciljni trg. Definirajte svojega idealnega potrošnika, nato pa izvedite tržno analizo na testni skupini. Nekaj načinov za testiranje poslovne ideje s ciljnimi potrošniki:

testiranje poslovne ideje

  • Fokusna skupina: manjša skupina potrošnikov preizkusi vaš izdelek in ga oceni. Tako boste dobili mnenje potrošnikov, še preden skočite v razburkane podjetniške vode.
  • Vprašajte skupine na družabnih omrežjih: splet vam je ciljni trg postavil na doseg roke. Poiščite skupine, ki bi jih lahko zanimal vaš posel. Predstavite jim svojo idejo in ugotovite, ali mislijo, da bi morali karkoli spremeniti.
  • Predstavite se na portalih za množično financiranje: ponujajo več kot samo vlagatelje. Dobite lahko dragocene reakcije, opažanja in nasvete od posameznikov, ki razmišljajo podobno kot vi. Če najdete nekoga, ki želi investirati v vašo idejo, bo to dodaten bonus.

Če svojo poslovno idejo testirate na majhni skupini, boste hitro izvedeli, ali je potrošnikom všeč oziroma ali jo sploh opazijo. Če bo ideja dobro opravila preizkus, obstaja dobra možnost, da bo velika uspešnica tudi pri širšem občinstvu.

Kako zagotovo veste, da je vaša poslovna ideja izvedljiva?

Žal ni zanesljivega načina, da bi ugotovili, ali bo vaše podjetje uspešno. Čeprav za vse nove ideje velja, da jih je treba previdno načrtovati, oblikovati pravo tržno strategijo in imeti dovolj kapitala za zagon posla, pa je zgodba vsakega novega podjetja popolnoma unikatna.

Na koncu koncev si velja zapomniti: če boste trgu ponudili dobro rešitev nekega problema, in ta rešitev hkrati odraža vašo strast, lahko vsekakor ustvarite dobičkonosen posel.

Vir: Forbes.com

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja