Go to Top

Stres na delovnem mestu – strategije preživetja

Stres je vaš stalni spremljevalec na delovnem mestu. Težko pričakovani konec tedna se izteka, vi pa ste naveličani ponedeljkov in vas zaboli želodec, ko pomislite na službo?

stresTorej veste, kaj je stres. A niste edini. Ne glede na delovno področje in delovno mesto, občasen stres v službi je reden pojav. Na srečo poznamo strategije za spopadanje z njim.

Pravilo št. 1: dovolj spanja, zdravo prehranjevanje in rekreacija

To ne zagotavlja samo fizičnega, ampak – kar je morda še bolj pomembno – tudi psihično zdravje. Seveda lahko kdaj pogoljufate: včasih je večer v družbi Iger prestolov in velike banjice sladoleda najboljši način za spopadanje s stresom. Ampak če vas stres res obremenjuje, se naslednji dna dobro naspite, zdravo jejte in rekreirajte.

Postavite meje

Stres pogosto izvira iz občutka, da ni dela nikoli konec. Ta občutek se je naselil v nas predvsem po zaslugi elektronske komunikacije, ki nas povsod doseže. Včasih je najboljša tehnika spopadanja s stresom naučiti se reči “ne.” “Ne” mailom po deveti uri zvečer. “Ne” delu za konec tedna. “Ne” dodatnemu dela, če ste že zasuti z njim. Ni se treba držati vseh teh napotkov, dovolj bo izbrati enega ali dva, ki vas najbolj obremenjujeta

Zmanjšajte prekinitve

Prekinitve nas vznemirjajo. Zato jih je dobro omejiti. Za nekaj časa izključite spletno povezavo ali vsaj zaprite elektronsko pošto. Postavite napis »ne moti« na vrata pisarne. Nadenite si dobro vidne slušalke in tako sporočite sodelavcem, da ne želite, da vas zmotijo. Naredili boste več in ne boste se počutili kot da vas vlečejo v milijon različnih smeri.

Se s stresom na sedanjem delovnem mestu enostavno ne morete več soočati?

Razmislite o samozaposlitvi.

Finančne in organizacijske prednosti ter slabosti samozaposlitve.

Zapisujte si stvari

Se v vaši glavi dogaja preveč? Pomagajte si z zastarelo tehnologijo: papirjem in svinčnikom. Ko ste v stresu zaradi preveč stvari, ki jih morate imeti pod nadzorom, vzemite list papirja in nanj napišite vse delovne naloge. Če vas ne bo skrbelo, ali si boste zapomnili vse svoje naloge, bo to sprostilo presenetljivo veliko količino čustvene energije, ki vam bo omogočila, da boste dejansko opravili te stvari

Postavite prioritete

Če se vam zdi, da nikoli ne boste opravili vsega, morate včasih sprejeti, da to niti ni potrebno. Sestavite seznam vseh svojih nalog in se nato odločite, kaj mora res biti opravljeno in kaj si samo želite storiti. To ne pomeni, da te druge naloge niso pomembne. A s temi se boste ukvarjali pozneje.

Pospravite svojo mizo in delovni prostor

Neurejena miza dviguje raven stresa na delovnem mestu. Ko se vse ostalo zdi neizvedljivo, si vzemite 30 minut in organizirajte svoj delovni prostor. To prinese občutek olajšanja in pomirja. Enako strategijo lahko uporabite v svojem stanovanju, hiši, avtu, aktovki ali katerikolem drugem mestu, kjer so vaše stvari.

Se poigravate z idejo o svojem poslu?

Na VEM točki Data lahko vsak dan ustanovite d. o. o. ali pa se odločite za ustanovitev s. p..

Postopek je enostaven in brezplačen. Pri njem je pomembno predvsem to, da pravilno izberete dejavnosti, s katerimi se boste v vašem podjetju ukvarjali.

In ne pozabite: dober računovodja je pametna naložba.

Začnite zgodaj

Če ste pod stresom, ker ste vedno v zaostanku, je dober trik prihajati v službo 10 minut pred začetkom delovnika. Pripravite si kavo, uredite svoje stvari in načrtujte svoj delovni dan. Ko se bo ta zares začel, boste že v pogonu.

Poslušajte glasbo

Glasba čarobno pomirja. Če v službi potrebujete malce antistresne terapije, si namestite slušalke in poslušajte kakršnokoli glasbo, ki vas pač pomirja. Modrijani? Bach? 2Cellos? Klape? Ni pomembno, važno je, da se počutite bolje.

Načrtujte odmore

Se vam zdi, da je edini način za uspešno upravljanje s stresno visokim kupom delovnih nalog ta, da se prebijete skozi brez premora? Dejansko pa odmori omogočijo, da naredite več. Če vas res skrbi količina dela, ki ga morate opraviti, načrtujte odmore. Zbrano delajte 25 minut, nato 10 minut hodite naokoli. Nato delajte še 25 minut in potem preberite kaj neumnega na spletu. Vzemite si čas, da si napolnite baterije. To bo preprečilo izgorelost. In ko pride čas za dopust, načrtujte oddih in uživajte tako potreben odklop.

Naročite se na naše e-novice in prejemali boste informacije, ki vam bodo v pomoč pri delu.

Opustite nepotrebne sestanke

Na večini delovnih mest se sestanki kopičijo in kopičijo vse dokler enostavno ni več časa, da bi sedli in delali. To je stresno. Ne glede na vaše delovno mesto in vaš položaj v delovni hierarhiji, bo celotni ekipi v pomoč, če si boste prizadevali za opustitev nepotrebnih sestankov. Tako boste vsi skupaj imeli manj skrbi in več časa za delo.

Nagradite se za svoje delo

Včasih je najboljše zdravilo proti stresu prijaznost do sebe. In kaj bi lahko bil boljši razlog za prijaznost kot dobro opravljeno delo? Majhne nagrade so odličen način za krepitev produktivnosti. Torej nekaj časa trdo delajte, nato pa se nagradite s pismom prijatelju. Ali si vzemite priboljšek. Ali zapustite pisarno za 10 minut. S tem, ko si te nagrade dovolite šele, ko jih zaslužite, boste bolj motivirani za delo. A s tem, da si jih podarite sami, si poveste, da ste si jih zaslužili.

Bodite hvaležni

Čeprav se morda sliši neumno, oblikovanje ozračja hvaležnosti lahko zniža tako splošen stres kot vas tudi osreči. Trud, da bi bili bolj hvaležni, je eden najboljših načinov, da se ubranite stresa ali ga vsaj znižate. Obstaja veliko načinov, kako to storiti. Pišite dnevnik hvaležnosti. Prisilite se, da rečete »hvala« vsaj trem osebam dnevno. Vsak večer pet minut razmišljajte, za kaj ste lahko hvaležni. Karkoli izberete, počnite to še naprej. Kmalu boste občutili, koliko bolje se počutite.

Vir: European Business

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja