Go to Top

Poletna znižanja: Na kaj morajo biti pozorni trgovci?

Prvi julijski teden ponavadi prinese tudi težko pričakovana poletna znižanja. Kljub temu, da trgovci, po ukinitvi Pravil pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, časovno niso več vezani na uvedbo razprodaje na prvi oziroma drugi delovni ponedeljek v juliju, v tem času vseeno praktično ni trgovca, ki se ne bi odločil za poletna znižanja.

izobraževanje

Prednosti in slabosti samozaposlitve

Kakšne prednosti prinaša samozaposlitev?

Več informacij

Tržni inšpektorat bo aktivno opravlja nadzor nad spoštovanjem zakonskih določil, ki urejajo poletna znižanja. Nadzoroval bo tudi otroška oblačila (vrvice in vezalke) ter označevanje tekstilnih izdelkov in obutve.

Prijava na izobraževanje

Trgovci, ki se odločijo za poletna znižanja oziroma uvedbo razprodaje, morajo spoštovati zlasti določbe Zakona o varstvu potrošnikov (28. člen). In sicer predvsem glede objave razprodaje na krajevno običajen način, označenost blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja (če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20 do 50%) zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga v razprodaji. Koliko časa bo trajalo poletno znižanje cen oziroma razprodaja, se odloči vsak trgovec sam. Če pri tem potrebujete pravni nasvet, vam nudimo pravno svetovanje.

Na kaj morajo biti še pozorni trgovci?

poletna znižanja

Trgovci, ki pa izberejo ostale oblike znižanja cen (popusti, akcije), pa morajo predvsem paziti, da pri tem ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks. Takšne so po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami tudi zavajajoče oglaševanje v zvezi s ceno oziroma cenovno ugodnostjo, ki jo podjetja objavljajo v svojih oglasih, na samih prodajnih mestih ali v tiskanih medijih, in morebitnemu navideznemu znižanju blaga. Pri uvedbi akcijskih prodaj oziroma popustov je tako pomembno predvsem, da:

  • trgovec z objavo akcije ne zavaja potrošnika in v oglasu navede takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.),
  • zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah,
  • ne izvaja navideznega znižanja, to je, da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje,
  • odstotka popusta ni potrebno označiti na vsakem izdelku posebej, lahko je označen odstotek popusta za skupino izdelkov na eni polici ali stojalu, ki so znižani za ta odstotek (npr. polica z majicami -30%),
  • na eni polici ali enem stojalu ne sme biti zloženo blago, ki je znižano po različnih odstotkih in potrošnik šele na blagajni ugotovi, za kakšen odstotek je bilo blago znižano (npr. na enem stojalu zloženo vse perilo, ki je znižano za 20%, 30%, 40% …),
  • na eni polici ali enem stojalu ne sme biti skupaj zloženo blago, ki sploh ni znižano in blago, ki ima znižano ceno,
  • popust lahko traja neomejeno dolgo; trgovec lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.

Naj vas poletna znižanja ne zavedejo

Na Tržnem inšpektoratu potrošnikom svetujejo, da naj, četudi so poletna znižanja, kupujejo le tisto blago, ki ga resnično potrebujejo. Naknadna menjava blaga, ki kupcu ni všeč ali si je premislil, ni možna. Oziroma je odločitev trgovca, ali potrošniku ugodi ali ne.

Potrošnike pozivajo tudi, da ne pozabijo vzeti in shraniti računa. To namreč olajša postopek reklamacije, če bi se morebiti kasneje izkazalo, da je s kupljenim izdelkom kaj narobe.

Prijava na izobraževanje

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja