Go to Top

Spletna trgovina – prednosti in slabosti

Internet je že dolgo časa pomemben del vsakdanjika velike večine ljudi, ki z brskanjem po svetovnem svetu išče informacije, se povezuje z drugimi ljudmi po vsem svetu ali pa opravlja nakupe kar iz domačega naslonjača.

S podjetniškega vidika je zato v sodobnem času hitrega tehnološkega napredka skoraj nepredstavljivo, da podjetje nima svoje spletne strani ali pa , v kolikor je to primerno glede na dejavnost podjetja, tudi svoje spletne trgovine.
Za vse, ki razmišljate o tem, da bi svoje izdelke prodajali tudi na spletu, a niste popolnoma prepričani, da je to za vas in vaše podjetje prava odločitev, vam v razmislek ponujamo nekaj prednosti in slabosti spletne trgovine.

Prednosti spletne trgovine

  • Priročnost. Vaši izdelki so v vsakem trenutku le en klik oddaljeni od potencialnih strank, vaša trgovina pa ni nikoli zaprta, saj naročila sprejemate tudi izven uradnega delovnega časa.
  • Doseg. S prodajo preko spleta lahko dosežete tudi stranke, ki jih drugače ne bi mogli.
  • Ažurnost. Informacije o vaših izdelkih in zalogi lahko nenehno posodabljate.
  • Nižji stroški. Operativni stroški, kot so najem prostorov in osebja se močno znižajo. Tudi mednarodne trge lahko na ta način dosegate z minimalnim naporom in stroški.
  • Preglednost. Zlahka sledite svojim kupcem in njihovim nakupom.

Slabosti spletne trgovine

  • Nezaupanje. Veliko strank še vedno ne zaupa nakupom preko spleta, saj si želi pred nakupom fizično ogledati izdelke.
  • Stroški pošiljanja. Lahko so precej visoki,odvisni pa so od destinacije in se med različnimi kurirskimi službami lahko zelo razlikujejo. Med transportom prav tako lahko pride do slabega ravnanja ali poškodb pošiljk.
  • Časovni zamik. Od oddaje naročila do dneva, ko kupec prejme naročene izdelke, po navadi preteče kar nekaj časa.
  • Konkurenca. Tako kot se s selitvijo prodaje na splet poveča obseg strank, ki jih dosežete, se poveča tudi vaša konkurenca.

Obstaja veliko prednosti in slabosti prodaje preko spleta. Pomembno je, da pred oblikovanjem svoje strategije internetne prodaje dobro pretehtate vsako izmed njih. Vsako izmed slabosti je mogoče odpraviti ali vsaj zmanjšati, toda le če na uporabniško izkušnjo gledate iz vidika stranke in poskušate čim bolj zadovoljiti njihove želje in izboljšati njihovo uporabniško izkušnjo.

Avtorica: Mateja Gradišar, DATA d.o.o.


Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja