Go to Top

Sveženj o mobilnosti: Kdaj se bomo poslovili od vinjet?

Sveženj o mobilnosti, ki ga je pripravila Evropska komisija, naj bi razjasnil trenutno veljavna pravila s področja cestnih prevozov ter zagotavljal pošteno konkurenco in ustrezno raven pravic delavcev. Med drugim sveženj o mobilnosti prenavlja tudi zakonodajo glede cestninjenja in predvideva možnost postopne ukinitve vinjet tako za tovorna (do 2023) kot za osebna vozila (2027).

izobraževanje

Potni nalogi

Kdaj in kako morate napisati potni nalog?

Več informacij

Cestni promet je izredno pomemben, saj neposredno zaposluje 5 milijonov Evropejcev, hkrati pa ustvarja skoraj petino emisij toplogrednih plinov v Evropski uniji (EU). Predlogi bodo izboljšali delovanje trga cestnega prevoza blaga ter pomagali izboljšati socialne in delovne pogoje delavcev, so sporočili iz Bruslja. Če ste službeno poslani na pot, ne pozabite na potne naloge in dnevnicePotne naloge morate izpolnjevati pravilno in sproti. Če niste prepričani, kako to storiti, vabljeni na naš seminar, kjer boste dobili vse potrebne informacije.

Prijava na izobraževanje

Ukinitev vinjet

Registracija s. p. je hitra, brezplačna in enostavna! Rezervirajte si svoj termin na 01 600 1530 ali nam pišite na data@data.si!

Bogdana Rejc, DataBogdana Rejc, Data

Sistemi cestninjenja za osebna vozila so bili doslej v pristojnosti držav članic. Na ravni EU so regulirali zgolj cestninjenje tovornih vozil. Sveženj o mobilnosti pa predvideva, da bodo morale države članice tudi sistem za osebna vozila urediti glede na prevoženo razdaljo in glede na načelo “onesnaževalec plača”. To pomeni, da bodo pristojbine temeljile na ogljičnem odtisu. Vozniki okolju bolj prijaznih avtomobilov bodo torej plačali manj, poleg tega pa bodo več plačali tisti, ki bolj uporabljajo ceste.

Informativni izračun dnevnice

Ustrezen počitek za voznike

sveženj o mobilnostiPoleg omenjenega sveženj o mobilnosti želi hkrati zagotoviti, da imajo vozniki ustrezen počitek. Zato sveženj opredeljuje pogoje, pod katerimi lahko vozniki počivajo v tovornjakih in kdaj izven vozila. Komisija predlaga tudi tritedensko obdobje, ko se mora voznik vrniti domov ali vzeti daljši počitek. “Verjamemo, da bomo s tem izboljšali pogoje delovanja in zagotovili, da bodo vožnje varnejše,” je na nedavnem srečanju s slovenskimi, madžarskimi in hrvaškimi avtoprevozniki izpostavila evropska komisarka za promet Violeta Bulc.

Sveženj o mobilnosti po besedah komisarke posebej obravnava tovorna vozila pod 3,5 tone. Kombiji brez tahografov namreč predstavljajo nelojalno konkurenco. Predlog komisije gre tako v smeri večjega nadzora, razmišljajo pa tudi o uvedbi digitalnih tahografov za vsa komercialna vozila.

Sveženj o mobilnosti uvaja tudi okrepljeno sodelovanje med državami

Na Ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da sveženj o mobilnosti uvaja tudi okrepljeno sodelovanje med državami članicami pri zagotavljanju spoštovanja pravil in uvaja večjo digitalizacijo v prevozni sektor.

Predvidena digitalizacija cestninjenja naj bi namreč zagotovila enoten, standardiziran sistem od Portugalske do Finske. Uporabnikom cest bo to omogočilo vožnjo skozi celotno EU, ne da bi jih morale skrbeti različne administrativne formalnosti. S tem bo gibanje in poslovanje državljanov po vsej EU poenostavljeno.

Prijava na izobraževanje

Morda vas zanima tudi:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja