Go to Top

Začele so se razprodaje! A pozor, trgovci, inšpektorji so na preži

Tržni inšpektorji tudi v letošnjem letu nadzirajo pospeševalno prodajne aktivnosti, ki jih trgovci opravljajo pri prodaji predvsem tekstilnih izdelkov in obutve. Tako se aktivno nadzira spoštovanje pravil varstva potrošnikov od 11. julija 2016 dalje, ko so se uradno začele poletne sezonske razprodaje.

izobraževanje

Podjetniki med zakoni in inšpektorati

Podjetniki, kje pa vas lovijo zakoni? Ne zapravljajte časa z branjem zakonodaje in to prepustite strokovnjakom. Hitro in pregledno vas peljemo čez področja, ki so za opravljanje gospodarske dejavnosti najbolj pomembna!

Več informacij

Kaj morajo trgovci pri razprodajah upoštevati?

trgovciTrgovci se lahko odločijo, če bodo znižali cene svojim izdelkom ali ne, pa tudi, ali bodo uvedli razprodaje ali pa druge oblike znižanja cen (akcije, popuste, ipd.). Pri vršenju akcij, nudenju znižanj, popustov in drugih ugodnosti, ne smejo uporabljati zavajajočih poslovnih praks, za kakršne je mogoče šteti tudi zavajajoče oglaševanje v zvezi s ceno oziroma cenovno ugodnostjo, ki jo podjetja objavljajo v svojih oglasih na samih prodajnih mestih ali v tiskanih medijih, in morebitno navidezno znižanje cen blaga.

Bi se radi ukvarjali s trgovinsko dejavnostjo? Pišite na data@data.si ali nas pokličite na 01 600 1530.

Bogdana Rejc, DataBogdana Rejc, Data

Pri uvedbi razprodaj morajo trgovci upoštevati 28. člen Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot), ki določa način objave razprodaje, označenosti blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji.

Prijava na izobraževanje

Začele so se razprodaje! A pozor, trgovci, inšpektorji so na preži!

Klikni in deli

Najpogostejše kršitve, ki jih delajo trgovci

Tržni inšpektorji so v prvih dveh dneh od uradnega začetka sezonskih razprodaj skupaj opravili kontrolne preglede pri 69 trgovcih, od katerih jih je le 6 uvedlo razprodajo, ostali pa so se odločili za uvedbo drugih oblik prodaje tekstilnega blaga in obutve po znižanih cenah (akcije, popusti, znižanja, ipd.).

Kršitve so bile zaenkrat ugotovljene v enaindvajsetih primerih, in sicer je večinoma šlo za neoznačitev cen na izdelkih, nenavedbo surovinske sestave na tekstilnih izdelkih, nenavedbo časovnega obdobja popustov oziroma znižanj, zavajanje potrošnikov z oglaševanjem. Pri enem trgovcu, ki se je odločil za uvedbo razprodaje, je bilo ugotovljeno, da izdelkov ni označil s ceno pred znižanjem in z znižano ceno, v treh primerih pa je bilo ugotovljeno tudi, da so trgovci oglaševali znižanja, v resnici pa je šlo za razprodajo.

Ostali postopki so še v teku, so zapisali na Tržnem inšpektoratu RS. Opozorili so tudi na to, da so trgovci potrošniku pri nakupu izdelkov, ki so na razprodaji, oziroma izdelkov v akciji, dolžni izdati račun!

Potrebujete pravno svetovanje?
Obrnite se na naše strokovnjake.
Za ponudbo pokličite na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.

Preberite tudi:

Točka VEM kljub počitnicam deluje nemoteno – s. p. ali d. o. o. lahko tudi poleti odprete hitro, enostavno in brezplačno.

Prijava na izobraževanje

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja