Go to Top

Je Steve Jobs imel poslovni načrt?

»Podjetnik ne potrebuje poslovnega načrta. Vse, kar potrebuje, je dobra ideja«, pravi Ron Conway, eden najbolj znanih poslovnih angelov, prisotnem tudi v Silicijevi dolini. »Dobra ideja ni dovolj«, tej tezi nasprotuje Rosabeth Moss Kanter, Harvardska profesorica. Kdo ima prav?

Vsak po svoje. So podjetniki, ki so uspeli samo s pomočjo strasti, volje in pravih intuitivnih odločitev, ki jim ni bilo mar za poslovni načrt. A ni malo tudi podjetnikov, ki so bankrotirali, ker zadev niso dobro preračunali. Na drugi strani so podjetniki, ki so uspeli na čisto racionalni osnovi, z natančnimi elaborati in preračunavanji. A tudi podjetniki, ki so samo računali in analizirali, naredili natančen poslovni načrt, a v resnici nikoli naredili pravega poslovnega preboja.

izobraževanje

Kako pripraviti uspešen poslovni načrt?

Kaj mora vsebovati vsak poslovni načrt? Na kaj bodo investitorji, bančniki, vaši poslovni partnerji v njem še posebej pozorni? Brezplačen seminar!

Več informacij

Zgodba Steva Jobsa

Resnica je torej nekje vmes. Podjetnik potrebuje močno idejo, a za njeno realizacijo potrebuje tudi analizo. Le-ta je na najboljši možni način zajeta v poslovni načrt podjetja. In če podjetnik oceni, da poslovni načrt zanj ni pomemben, ga potrebuje za pridobitev investitorjev. In to je vedel tudi Steve Jobs davnega leta 1981. Če bi kdo znal vehementno povedati, da ima vse v glavi in da poslovnega načrta ne potrebuje, je to gotovo on. Ampak to je veljalo do neke točke. Do takrat, ko še ni potreboval investitorjev. Ko je iskal dodaten kapital za projekt Macintosh, je bil tudi sam primoran izdelati poslovni načrt. Poslovni načrt od Appla iz leta 1981 si lahko pogledate na tej spletni povezavi.

poslovni načrt

Zmagoviti recept: Inovativen izdelek, izbrani kupci in prava ekipa

Iz omenjenega poslovnega načrta, starega kar 36 let, se lahko naučimo še nekaj. Da se struktura poslovnega načrta podjetja v vseh teh letih pravzaprav ni bistveno spremenila. Bistvo je bilo takrat in bistvo ostaja v naslednjih elementih: opisu izdelka, analizi kupcev in trga, finančnih projekcijah in podjetniški ekipi. Če znamo dobro poudariti prednosti izdelka, če dobro vemo, komu bomo prodajali in kako se razlikujemo od tekmecev, če znamo tudi preračunati, kako bomo poslovali v naslednjih mesecih in letih, ter opisati glavne reference naše ekipe, potem smo tudi sami naredili poslovni načrt.

izobraževanje

Do enostavnega poslovnega načrta že v 4 urah

Pod vodstvom našega mentorja si v štirih urah pripravite poslovni načrt vašega podjetja. V teoretičnem delu delavnice pregledate glavne smernice, v praktičnem prelijete svojo poslovno idejo v računalnik.

Več informacij

Za koga danes potrebujete poslovni načrt?

Danes je bera investitorjev nepregledno večja, kot je bila v časih Steva Jobsa. Poleg finančnih investitorjev, kot so skladi in banke, ter kapitalskih investitorjev, kot so poslovni angeli ter različni strateški vlagatelji, imamo na voljo različne inovativne oblike financiranja, kot so Kickstarter ali crowdfunding. Nikakor pa ne smemo pozabiti tudi na nepovratna sredstva, ki lahko pomembno kapitalsko osvežijo vaše investicije, bodisi od razpisov Slovenskega podjetniškega sklada, pa do programov Evropske komisije, kot je npr. Horizon 2020. Vsem novodobnim investitorjem pa je skupno to, da jim morate predstaviti neko obliko poslovnega načrta in dokazati, da imate inovativen izdelek, dobro raziskan trg in odlično ekipo, ki bo posel uspela tudi realizirati. In to je Steve Jobs znal res narediti z odliko.

Pripravil: Mag. Dario Berginc, Data d. o. o.

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja