Go to Top

Raziskava trga – zakaj jo je pomebno opraviti?

Raziskava trga je ključnega pomena za uspeh vsakega podjetja. Z njo podjetniki razvijejo razumevanje razmer na trgu in ugotovijo kako razmišljajo njihove potencialne stranke. Raziskava trga v bistvu pomeni, da je podjetnik raziskal teren na katerem namerava poslovati in se zaveda vseh njegovih značilnosti. Kako pa dejansko opravimo raziskavo trga?

Vas zanima podjetniško izobraževanje? Ali pa ste v procesu ustanavljanja podjetja? Pokličite telefonsko številko 01/600-1530 ali pa obiščite našo spletno stran in rezervirajte termin registracije podjetja!

Informativni izračun plače

Raziskava trga – kaj so njene prednosti?

Raziskava trga je tisti korak v procesu ustanavljanja podjetja, kjer podjetniki preverijo kvaliteto svoje poslovne ideje. Pred tem samo ugibajo, raziskava trga pa njihove ideje podkrepi z ključnimi dokazi. Med drugim podjetniki izvejo:

  • kdo je njihova ciljna publika;
  • kako razmišljajo potencialne stranke;
  • kaj počne konkurenca;
  • kaj si ljudje mislijo o njihovi storitvi ali produktu;
  • kakšne so razmere na trgu,
  • itd.

Odgovori na ta vprašanja vodijo večino odločitev, ki jih podjetniki sprejmejo pred dejanskim vstopom na trg. Kakšne bodo cene produktov? Raziskava trga vam bo povedala cene konkurence ter samo povpraševanje na trgu, na podlagi česar boste lahko postavili ceno. Kakšna bi morala biti vaša oglaševalska kampanja? Raziskava trga bo razkrila kakšne metoda uporablja konkurenca, kar vam bo posledično pomagalo ubrati drugačno pot.

Nenazadnje pa vam bo raziskava trga tudi pomagal odkriti potencialne šibke točke v vaši storitvi oz. produktu in vam pokazala kaj morate narediti, da jih odpravite.

Ustanovite podjetje s pomočjo podjetja Data!

podjetniško svetovanje

Koliko znašajo popoldanski s.p. prispevki 2023?

Raziskava trga – kako poteka?

Prvi korak pri vsaki raziskavi trga je opredelitev ciljev. Se pravi, odločiti se moramo kaj sploh želimo izvedeti. Morda nas zanima, če potencialni kupci menijo, da so cene naših produktov privlačne. Morda želimo izvedeti kdo sploh so naši potencialni kupci.

Karkoli je že cilj, ko ga določimo moramo potem začeti zbirati podatke. Za to obstajata dva načina: primarni viri in sekundarni viri. Med primarne vire štejejo:

  • ankete;
  • fokusne skupine;
  • opazovanje;
  • poglobljeni intervjuji.

Sekundarni viri pa so javne raziskave, ki nam na primer lahko povedo o velikosti ciljnega trga in njegovi letni rasti.

Namen teh virov je predvsem, da dobimo direktne informacije o mnenjih potrošnikov na podlagi katerih lahko potem sprejemamo odločitve. Morda na primer odkrijemo, da je naš produkt še posebej všeč moškim med 35 in 50 letom starosti. Na podlagi takšnih podatkov lahko potem poskrbimo, da so vse naše oglaševalske kampanje usmerjene proti tej skupini.

Vaš zanima podjetniška pot pa ne veste kje začeti? Naš seminar Abeceda poslovanja ima vse odgovore, ki jih potrebujejo sveži podjetniki! Obiščite našo spletno stran in se prijavite na termin registracije podjetja!

Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja